Aanbesteden en inkopen van ICT-diensten
Zo veel aanbieders… Hoe maak je de juiste keuze?
Het inkopen van nieuwe ICT-diensten en producten kan een zenuwslopende klus zijn. Het aanbod is groot en alle vendors beloven gouden bergen. Hoe bepaal je welke oplossing het beste bij jouw doelen, uitdagingen en budget past? Daar komt nog bij dat de aanbestedingsprocedures zelf ook complex zijn. Om die goed af te handelen heb je de juiste expertise nodig.
Aanbesteding is pas het begin
Een inkoop- of aanbestedingstraject is veel meer dan het aanschaffen van een systeem of de selectie van een dienstverlener. Tijdens het traject leg je de basis voor de samenwerking in de realisatiefase. Wij zien een inkooptraject dus vooral als het fundament onder een soepele uitrol van je nieuwe systeem.
Begeleiding door een specialist
Marktconsultatie, het opstellen van PvE en RFP en systeemselectie moeten systematisch en gedegen worden gedaan. Dit vereist specifieke specialistische kennis en ervaring. Begeleiding door een specialist is verstandig.
Wij kennen de markt, de spelers en de oplossingen
Effecta heeft ruime ervaring met onderhandse, openbare en Europese aanbestedingen voor contactcentertelefonie, omnichannel- en multichannel communicatie, customer experience, (chat)bots en kennismanagement. Vaak gaat een aanbesteding over een combinatie van deze gebieden. Effecta loopt al meer dan twintig jaar mee in de wereld van klantcontactsoftware. Wij kennen de markt, alle spelers en hun oplossingen. Wij zijn goed op de hoogte van de marktprijzen en kunnen dus scherp voor je onderhandelen.