Continuïteit in bereikbaarheid, ook tijdens covid-19
Opdrachtgever
Een van de grootste verzekeraars van Nederland.
Probleem
De verzekeraar heeft een telefonie-omgeving met een bijbehorend contactcenter, maar heeft niet de expertise in huis voor het dagelijkse beheer. Het thuiswerken door Covid-19 en de campagnetijd -de ‘omwisselpiek’- aan het einde van het jaar zorgen daarbij voor een extra uitdaging.
Oplossing
Al jaren zorgt Effecta voor continuïteit en bereikbaarheid van deze opdrachtgever. Niet alleen het dagelijkse beheer van de telefonieomgeving is daardoor op locatie aanwezig. Ook draaien onze telefoniespecialisten een waakdienst, nemen de communicatie met de diverse leveranciers over en verrichten updates en upgrades.
Door de maatregelen rond Covid-19 besluit de verzekeraar in het voorjaar van 2020 dat iedereen moet thuiswerken. Effecta zorgt voor de toestellen en voor de juiste programmering om het thuiswerken mogelijk te maken.
Aan het einde van het jaar wisselen veel mensen van verzekeraar. Dat vraagt altijd extra inspanningen van het callcenter én uiteindelijk ook van de telefonie-omgeving. Effecta zorgt voor flexibele en betrouwbare ondersteuning en weet deze jaarlijkse piek altijd in goede banen te leiden.
Resultaat
De continuïteit van de telefonie-omgeving is gewaarborgd, en daarmee ook de bereikbaarheid van de organisatie. De medewerkers van deze verzekeraar kunnen goed thuiswerken en het callcenter blijft draaien. En dat zie je goed terug in de klanttevredenheid: die scoort gemiddeld boven de 8!