Vervoer en automotive
Calamiteit? Communicatie is alles
Je werkt keihard om te zorgen dat alles op rolletjes loopt. Je brengt je klanten dan ook 99% van de tijd netjes op tijd waar ze moeten zijn. Maar als dat een keer niet lukt, of dat nou aan jou ligt of niet, dan krijg je dat meteen luid en duidelijk te horen. Slechte, trage of onvolledige communicatie rondom calamiteiten is funest voor je reputatie en klanttevredenheid.
Calamiteiten zijn nooit 100% uit te sluiten. Af en toe gaat het mis en zijn er storingen of vertragingen. Dan is het belangrijk om reizigers goed, volledig en op tijd te informeren. Maar het is minstens even belangrijk om empathie te tonen en ruimte te maken voor de emotie van het moment. En het klinkt misschien vreemd, maar dat kun je heel goed inbouwen in efficiënte processen.
De menselijke kant
In vervoer en automotive is het verleidelijk de nadruk te leggen op techniek en efficiëntie. En die zijn ook belangrijk. Maar als je de menselijke kant vergeet en geen empathie toont, verlies je alsnog.
Korte en efficiënte communicatielijnen
Met de juiste systemen en processen houd je communicatielijnen met reizigers kort en efficiënt. Dat kan met een combinatie van social media, de inzet van artificial intelligence en chatbots.
Wij helpen jou (en je klant) op weg
Wij zijn je gids op de zoektocht naar de juiste communicatiekanalen en helpen je om de huidige oplossingen te evalueren en aan te vullen. Welke vraag je ook hebt over klantcontacttechnologie, met een strategisch plan en de uitvoering daarvan helpen we je op weg naar een perfect, toekomstbestendig klantcontact. Dat de Effecta methode succesvol is, laten we graag zien met deze referenties: