Meer werkplezier en kortere inwerktijden

Opdrachtgever

Een van de grootste hypothecaire dienstverleners in Nederland met vijfhonderd medewerkers.

Probleem

Deze financiële instelling heeft gekozen voor een kennismanagement-tool. In eerste instantie voor de ondersteuning van telefonische klantcontactmedewerkers, maar in latere fases ook voor andere afdelingen en kanalen. Het bedrijf heeft ondersteuning en advies nodig bij de inrichting van de kennisbank, het inrichten van kennismanagementprocessen en het herschrijven en invoeren van bestaande content.

Oplossing

Effecta organiseert workshops met stakeholders voor het vaststellen van een gezamenlijk uitgangspunt en doelen en voorbereiden van het plan van aanpak, fasering, planning, scope en taxonomie. De taxonomie wordt ontworpen aan de hand van meestgestelde klantvragen en interne processen. Eisen en wensen worden verzameld en er wordt een functioneel ontwerp gemaakt.

Als de kennisbank is ingericht, wordt deze getest en door Effecta gevuld met (herschreven) content. Ook wordt zorggedragen voor de inrichting van de kennisorganisatie, de beheerprocessen en de rollen in beheerproces. Effecta zorgt eveneens voor ondersteuning voor, tijdens en na de ingebruikname van de kennisbank met als doel om alle taken van het kennismanagement in het vervolg door de opdrachtgever zelfstandig te laten uitvoeren.

Resultaat

De inwerktijd van nieuwe klantcontactmedewerkers is sterk verkort, van twee maanden naar twee weken. Het werkplezier van deze collega’s en de afhandelingssnelheid van klantvragen is vergroot. Er is een platform en een structuur ingericht die het mogelijk maken om met minimale inspanning schaalvergroting toe te passen. Dit kan zowel in het aantal gebruikers en het soort kanalen, als in het toevoegen van nieuwe hypotheekproducten en hypotheekpartners.

Cookies on Effecta
We and third-parties use cookies on our website. We use cookies for statistical, preferences and marketing purposes. Google Analytics cookies are anonymized. Your preference can be changed by clicking 'Change options'. By clicking 'Accept' you accept the use of all cookies as described in our privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.