Dé basis voor écht omnichannel klantcontact

Opdrachtgever

Een Belgische netbeheerder van elektriciteit en aardgas in alle gemeenten van Vlaanderen.

Probleem

De netbeheerder wil een stap voorwaarts zetten op het gebied van klantenservice. Het bedrijf ziet in dat het noodzakelijk is te evolueren om de klanttevredenheid te borgen in de toekomst. Hiervoor is een klantenservicestrategie nodig die is afgestemd op de gewijzigde behoeften en verwachtingen van de klanten, de nieuwe mogelijkheden en trends alsook op de strategie, visie, missie en merkbelofte van deze organisatie.

Oplossing

Effecta inventariseert de huidige situatie en werkt toe naar de gewenste situatie: het opstellen van een klantenservicestrategie voor het contactcenter. Vervolgens wordt deze strategie geconcretiseerd naar een roadmap met de introductie van nieuwe communicatiekanalen, selfserviceapplicaties en andere nieuwe platformen. Hiermee is de basis gelegd om over te gaan tot de daadwerkelijke transitie van multichannel naar omnichannel klantcontact.

Resultaat

Een besturingsmodel voor verbeterde servicedienstverlening. Toetsing van de klantenservicestrategie aan de markt (benchmark) en een roadmap voor de te nemen stappen naar geïntegreerd omnichannel klantcontact.

Cookies on Effecta
We and third-parties use cookies on our website. We use cookies for statistical, preferences and marketing purposes. Google Analytics cookies are anonymized. Your preference can be changed by clicking 'Change options'. By clicking 'Accept' you accept the use of all cookies as described in our privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.