Zo hou je klantcontact op peil tijdens een periode van groei
Opdrachtgever
Een internationale leverancier van onder andere warmtepompen, elektrische ketels en warmtewisselaars.
Probleem
Alternatieve energiebronnen zijn een hot item anno 2020. Het bedrijf groeit daardoor hard en daarmee neemt ook het aantal klantcontacten toe. De ambitie is om de hoogste klanttevredenheid in de markt te leveren en dus wil de organisatie graag weten hoe het klantcontact ook in de toekomst op hoog niveau blijft.
Oplossing
Effecta voerde een quickscan uit op de inrichting van de huidige organisatie. Deze quickscan heeft geleid tot een advies voor een effectievere inrichting van de organisatie voor de klantgroepen, installateurs, interne informatielijn, groothandels en consumenten. Effecta heeft een advies gegeven over de organisatie, de processen en de benodigde systemen.
Resultaat
Quick wins zijn direct geïmplementeerd door de organisatie. Aansluitend zijn vervolgstappen genomen om de organisatie uit te rusten voor de groeiscenario’s.