Quickscan klantenservice

Je bedrijf groeit, maar de wachtrijen ook…

Als je bedrijf groeit, neemt ook het klantcontact toe… Meer klanten, meer producten, meer kanalen, meer complexiteit. Hoe zorg je toch voor tevreden klanten? Hoe houd je de wachtrijen kort? Blijft de first time fix op niveau? Gebruik je de juiste kanalen voor de juiste doelgroep?

Individuele KPI’s zeggen weinig

In een groot en/of groeiend bedrijf is het makkelijk om het overzicht kwijt te raken. Individuele KPI’s zeggen vaak weinig over hoe het in het geheel met je klantcontact gesteld is. Ze vertellen je ook niet of je klaar bent voor de toekomst.

Focus niet alleen op kosten

Puur focussen op kosten en efficiency gaat vaak ten koste van de klantbeleving. Daarom is het belangrijk om ook andere factoren mee te laten wegen in de beoordeling van je klantenservice.

Het Integraal Klantcontact Model van Effecta

Met dit model brengen we juiste balans tussen optimale dienstverlening en kostenbeheersing in kaart. Aan de hand van een stappenplan scant Effecta de huidige staat van je klantcontact en brengt advies uit:

  1. Doelstellingen & scope
  2. Analyse rapportages & documentatie
  3. Meeluisteren in het klantcontactcenter
  4. Peiling onder stakeholders & klanten
  5. Analyse & advies

Wat levert het op?

Met de Quickscan Klantenservice zet je een grote stap naar een effectieve en efficiënte klantenservice. Wij geven je:

  1. Een stevig onderbouwde analyse van de huidige situatie
  2. Potentiële verbeteringen op korte termijn (quick wins)
  3. Realistische adviezen voor toekomstbestendig klantcontact

Hiermee kun je bouwen aan een klantenservice die zichtbaar en meetbaar bijdraagt aan jouw doelstellingen.

Twijfel je over de capaciteit en kwaliteit van jouw klantenservice? Heb je behoefte aan overzicht?

Neem contact met ons op.
Cookies on Effecta
We and third-parties use cookies on our website. We use cookies for statistical, preferences and marketing purposes. Google Analytics cookies are anonymized. Your preference can be changed by clicking 'Change options'. By clicking 'Accept' you accept the use of all cookies as described in our privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.